فرداد فولاد

فرداد فولاد

فرداد فولاد

فرداد فولاد

  • ۰
  • ۰

تیرآهن بخش اصلی و مهم هر پروژه ساختمانی است که از ترکیب تیرهای فلزی با عناصر چوبی ایجاد می شود. در سال 1812، حدود 200 سال پیش، تیرآهن و فولاد معنای خاصی نداشتند. در سال های 1730 تا 1830 اختراعات زیادی در زمینه آهن انجام شد. پس از آن انواع فلزات از جمله آهن، فولاد و چدن ساخته شد که کاربردهای گوناگونی داشت. همزمان با اختراع اولیه این محصول فولادی، از آن به عنوان دروازه منازل مسکونی، نرده ها و مانند آن استفاده می شد.

یکی از پارامترهای مهم تیرآهن که در خرید و استفاده از آن در سازه به قیمت آن تاثیر دارد، وزن تیرآهن است. بر اساس وزن، ظرفیت باربری تیر تعیین می شود. برای محاسبه وزن تیرآهن، می توانید وزنی را که از جدول استال گرفته اید در طول ضرب کنید تا وزن کل را بدست آورید.

تیرآهن را می توان یکی از مهم ترین دسته پروفیل های فولادی دانست که کاربردهای فراوانی در صنعت و ساختمان دارد، بنابراین لازم است قبل از خرید انواع و کاربردهای هر محصول شناسایی شود. تیرآهن ها به چهار نوع IPE، INP، IPB و Honeycomb تقسیم می شوند.

در ایران به پروفیل های فولادی I شکل و H شکل تیرآهن می گویند. شکل تیرآهن I دارای بال هایی با ضخامت ثابت است و با نماد IPE نشان داده می شود. این پروفیل شامل ارتفاع 80 تا 600 میلی متر می باشد. ضخامت وب تیرآهن، اندازه بال و غیره. در جدول Stahl قابل مشاهده است. تیرآهن های H شکل که تیرآهن نامیده می شوند، به دلیل فلش های بال پهن خود شناخته می شوند که بال های بزرگتری نسبت به تیرآهن های I شکل دارند.

 با توجه به تایید این نوع استاندارد تیرآهن در ایران، معمولا اکثر مهندسان از این کاشی IPE در نقشه های خود استفاده می کنند.بنابراین مصرف بیشتری نسبت به سایر انواع ساخت تیرآهن دارد. این نوع تیرآهن دارای ارتفاعی بین 80 تا 600 میلی متر است و ضخامت بال ها و بال های آن معمولاً یکسان است.

تیرآهن-INP، این نوع نیز شبیه IPE است و طبق استانداردهای روسیه و چین تولید می شود. تفاوت این نوع با IPE فقط در ضخامت بال است، در INP با فاصله گرفتن از هواپیما ضخامت بال کاهش می یابد.

شاید تعجب کنید که چرا این محصول لانه زنبوری تیرآهن نام دارد، در این قسمت برای شما توضیح می دهیم، این تیرها در طول عمر خود دارای فضاهای توخالی هستند که شبیه به لانه زنبوری است. به همین دلیل آنها را تیرهای سلولی می نامند، هدف از این کار این است که این تیرآهن بتواند در مقایسه با تیر چند لایه اصلی، ممان خمشی بیشتری را تحمل کند، به همین دلیل ارتفاع تیرآهن افزایش می یابد، به عنوان مثال، ارتفاع IPE- نمایه 18 به بیست و هفت افزایش می یابد.

یکی از روش های رایج شکل دهی فلزات نورد گرم می باشد. فرآیند تولید تیرآهن شامل چندین مرحله لمینیت است. نورد فرآیندی است که در آن فلز به دمای نرم شدن خود می رسد.

انواع تیرآهن ساختمانی که جزء اصلی و اصلی هر نوع پروژه ساختمانی به حساب می آیند، با گسترش شهرنشینی بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. با توجه به اهمیت این نوع قطعات در صنعت ساختمان، باید با توجه به نوع کاربری ساختمان و انواع سایزهای تیرآهن برای حفظ و رعایت استانداردهای لازم در ساخت و ساز استفاده شود.

 

شما می توانید در آدرس معرفی انواع تیرآهن ساختمانی در سایت فردا نیوز اطلاعات جامع تری به دست آورید یا به سایت فرداد فولاد مراجعه کنید.

  • ۰۱/۰۴/۲۵
  • بهار جعفری

نظرات (۴)

  • https://bit.ly/3N5yVbH
  • Every weekend i used to pay a quick visit this web page, because i wish
    for enjoyment, since this this web site conations really pleasant funny stuff too.
    My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP.

    I have always disliked the idea because of the costs.
    But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on a number of websites for about a
    year and am anxious about switching to another platform.
    I have heard great things about blogengine.net.
    Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it?

    Any help would be really appreciated!
    I believe people who wrote this needs true loving
    because it’s a blessing. So let me give back and show my hidden information on change your life and if you want to seriously get to hear I will share info about how to get connected to girls easily and quick Don’t forget..
    I am always here for yall. Bless yall!
    Greetings from Ohio! I'm bored to death at work so I
    decided to browse your site on my iphone during lunch
    break. I really like the information you provide here and can't wait
    to take a look when I get home. I'm surprised at how quick your blog loaded on my cell phone ..
    I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways,
    very good site!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی