فرداد فولاد

فرداد فولاد

فرداد فولاد

فرداد فولاد

  • ۰
  • ۰

میلگرد یا آرماتور یکی از مهم ترین اجزای صنعت ساختمان است که نقش مهمی در ساختمان های بتنی ایفا می کند. همانطور که می دانیم بتن دارای مقاومت فشاری بالا و مقاومت کششی پایینی است. نوع میلگرد برای سیمان به صورت مستقیم میلگرد، خاموت، پین و رکاب میلگرد، طاق، ادکا و غیره استفاده می شود. اگر این محصول را طبق استاندارد میلگرد خریداری کنید، سیستم شما از مقاومت کافی برخوردار خواهد بود. بنابراین سعی کنید الزامات استاندارد میلگرد را بدانید تا در عملکرد سیستم شما اختلال ایجاد نشود.

خوشبختانه در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان میلگرد در کشور گواهینامه های کیفیت محصول را برای محصولات خود ارائه می دهند که این گواهی شامل الزامات مکانیکی میلگرد، مواد شیمیایی اجزاء و درصد خلوص آن می باشد. مطمئناً پلاک شاخص میلگرد می تواند به شما کمک زیادی کند. می توانید از این نمودار برای یافتن تفاوت های محصولات شرکت های مختلف و مقایسه آنها استفاده کنید.

قبل از بررسی خواص تمام میلگرد بهتر است تعاریف جزئی این بخش ها را بدانید. فولادی با مقطع گرد و قطر زیاد میلگرد نامیده می شود. بتن دارای مقاومت کششی بالا، اما مقاومت کششی بسیار کم است. به طور کلی، استحکام سیمان حدود 10 برابر استحکام کششی است. به همین دلیل استفاده از سیمان در قسمت هایی از فشار مانند ستون ها و پی ها مناسب است. در عین حال، استحکام کم سیمان به این معنی است که استفاده از آن بدون کمک در قطعاتی که در معرض تنش و فشار هستند تنها محدود است. میلگرد این محدودیت را برای سیمان حذف می کند. به این ترتیب ماده کامپوزیت به دست آمده از ترکیب فولاد و سیمان را سیمان تقویت کننده یا سیمان می نامند.

میلگرد به دلایل مختلفی از جمله روش تولید، مواد سرب، شکل و سایر عوامل دارای ویژگی های خاصی است.ترکیب این ویژگی ها شرایط مکانیکی میلگرد نامیده می شود. به دلیل اهمیت بحث خوردگی در میلگرد، در قسمتی جداگانه بعد از این قسمت به تفصیل توضیح می دهیم. ما در این بخش بقیه اقدامات مکانیکی میلگرد را بررسی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که تمامی شرایط مکانیکی میلگرد یکسان عمل می کند و کیفیت یکسانی دارد.

آهن تولیدی در ایران (طبق استانداردهای روسیه) به سه گروه فولاد نوع A-1، فولاد نوع A-2 و فولاد نوع A-33 تقسیم می شود.
فولاد A-1 از نوع نرم است و استحکام محصول و استحکام کششی (تنش برشی) محصول به ترتیب 2400 و 3600 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.
فولاد A-2 با استحکام کششی 3400 و استحکام کششی 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع آجدار است.
فولاد A-3 از نوع آجدار با مقاومت کششی 4000 و مقاومت کششی 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

این تست برای تعیین کیفیت میلگرد و اطمینان از الزامات فنی میلگرد طراحی شده است. این آزمایش ها با روش کاربرد توسط کارخانه فولادسازی (سیمان تقویت شده) تعیین می شود.

میلگرد به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود: میلگرد ساده و میلگرد. از انواع میلگرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میلگرد اروپایی (کربن، منگنز، سیلیکون، سرب و غیره)
فولاد کربنی (پایه میلگرد "سیاه")
سقف
با اپوکسی بپوشانید
فایبرگلاس پلیمری و ضد زنگ

در عمل، میلگرد بر روی سطح کف پایه (شامل فاصله پوشش سیمانی) اعمال می شود تا چسبندگی بیشتر و انتقال نیرو موثرتر بین فولاد ایجاد شود و سیمان شده در لبه های فونداسیون، شبکه میلگرد در یک نقطه تشکیل می شود. خمیدگی 90 درجه در طول.
بسته به اندازه بار و عمق فونداسیون در سیستم میلگرد می توان آنها را به صورت شبکه های پایینی یا ترکیبی از شبکه های پایین و بالایی قرار داد.برای حفظ فاصله مناسب بین دو شبکه، از یک طاق (میلگرد خم شده برای پشتیبانی) استفاده می شود.

 

شما می توانید در لینک صفحه مشخصات فنی میلگرد ها , مقاله مرتبط را در سایت آنا پرس مطالعه کنید این مقاله جامع توسط تیم فرداد فولاد منتشر شده است.

  • ۰۱/۰۴/۲۵
  • بهار جعفری

نظرات (۱)

  • آگهی استخدام
  • It's perfect time to make some plans for the future and it's time to be happy.

    I've read this post and if I could I wish to suggest
    you few interesting things or suggestions. Perhaps you can write next articles referring to this article.
    I want to read more things about it!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی